دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ مهندسی

لپ تاپ ها بسیار پیچیده‌تر از گوشی های هوشمند هستند و همین موضوع نیز باعث شده تا انتخاب لپ تاپ مناسب، دشوار شود. اگرچه پیش‌تر ما در مقاله‌ای جامع در مورد روش انتخاب لپ تاپ مناسب صحبت کردیم، اما بد نیست بار دیگر اشاره‌ای کوتاه در این مورد داشته باشیم.

لپ تاپ ها 3 قطعه اصلی دارند که روی قیمت و عملکرد آنها اثرگذار است: پردازنده، رم و کارت گرافیک. پردازنده یا همان CPU، تعیین‌کننده سرعت دستگاه است و لپ تاپ مهندسی برق یا صنایع یا لپ تاپ مخصوص مهندسی کامپیوتر باید پردازنده‌ای قوی با حافظه رم بالا داشته باشد. در نرم افزارهای تخصصی این رشته‌ها، واقعا نیازی به پردازش‌های گرافیکی سنگین نیست و داشتن پردازنده قوی، حافظه رم بالا و در صورت امکان، هارد جامد SSD بیش از هر چیزی اهمیت دارد.

مشخصات لپ تاپ برای کارهای گرافیکی اما کمی متفاوت‌تر بوده و همان‌طور که از نامش پیداست، نیاز به کارت گرافیک قدرتمندتری دارد. البته خود کارهای گرافیکی نیز بسیار متنوع هستند و کسانی که نیاز به پردازش‌های سنگین دارند باید سراغ لپ تاپ گرافیکی با حافظه بالا بروند. اما اگر می‌خواهید لپ تاپ برای فتوشاپ یا کورل بخرید، نیازی به حافظه‌های چند گیگابایتی قدرتمند نخواهید داشت. در واقع، گرافیک مناسب لپ تاپ برای فتوشاپ، با حجم حافظه ۲ گیگابایت می‌تواند کافی باشد چرا که در این برنامه خبری از رندرگیری نیست و بیشتر پردازنده اهمیت دارد. در غیر این صورت، افرادی که به دنبال لپ تاپ مناسب موشن گرافی و انیمیشن هستند، باید دستگاهی با بالاترین قدرت (به خصوص کارت گرافیک) را انتخاب کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید