اخبار فناوری اطلاعات

راهنمای خرید ساعت هوشمند

چه نوع ساعت هوشمندی بخریم؟ کدام برند تولید کننده اسمارت واچ بهتر است؟ برندهای مختلفی از غول تکنولوژی اپل و سامسونگ گرفته تا Fitbit و برندهای چینی همچون شیائومی و هواوی مدل های زیادی از ساعت هوشمند با قابلیت های مختلف و کارکرد متفاوت را عرضه بازار می کنند. به همین دلیل نیز قبل از اینکه نسبت به خرید ساعت هوشمند اقدام کنید ابتدا باید این گجت پر طرفدار را به خوبی بشناسید و نکات لازم و کلیدی در هنگام خرید را که در ادامه این مقاله به شما ارائه خواهیم داد در نظر داشته باشید.

امروزه ساعت های هوشمند پیشرفت زیادی کرده اند و علاوه بر نمایش زمان قابلیت های دیگری از جمله نمایش موقعیت مکان، گام شمار، سنجش ارتفاع، سنجش گام ها و حتی ردیابی و پایش خواب را نیز ارائه می دهند. در ادامه قصد داریم راهنمای خرید ساعت هوشمند را به شما ارائه دهیم و هر آنچه که در هنگام خرید آن لازم است توضیح دهیم تا بهتر بتوانید محصول خود را انتخاب کنید. اگر قصد تهیه اسمارت واچ هوشمند را دارید و در مورد انتخاب نوع و برند آن دچار سردرگم شده اید بهتر است قبل از خرید ساعت هوشمند، این مقاله را تا آخر با دقت مطالعه کنید و نکات مهم ارائه شده را به یاد داشته باشید.

راهنمای خرید ساعت هوشمند

چرا ساعت هوشمند بخریم؟

تقریبا همه ما دوست داریم ساعت مچی داشته باشیم که هدف از داشتن آن اطلاع از زمان و یا صرفا برای زیبایی است. بنابراین داشتن یک ساعت خوب و زیبا می تواند ظاهری متفاوت ایجاد کند حال آنکه علاوه بر نمایش زمان، قابلیت های هوشمند دیگری نیز داشته باشد و برای موارد مختلفی بتوانید از آن استفاده کنید. ساعت های هوشمند نه تنها تمامی امکانات یک ساعت معمولی را دارند، بلکه قابلیت های دیگری نیز در اختیار کاربران قرار می دهند و می تواند به عنوان یک دوست واقعی در سفر همراه شما باشد و یا از آن به عنوان ردیاب تناسب اندام دقیق استفاده کنید، حتی با استفاده از آن می توانید مدیریت تماس ها و پیام های خود را در دست بگیرید و یا ضربان قلب خود را رصد کنید. برخی از اسمارت واچ ها نظیر اپل واچ می توانند به صورت مستقل و بدون گوشی نیز کار کنند بنابراین داشتن ساعت هوشمند تنها برای ورزشکاران و کسانی که به تناسب اندام اهمیت می دهند محدود نمی شود و با توجه به قابلیت هایی که ارائه می دهد و همچنین طراحی ظاهری آن، خرید اپل واچ می تواند برای همه افراد مناسب و کاربردی باشد.

چرا ساعت هوشمند بخریم؟

معیارهای مهم برای خرید اسمارت واچ

برای داشتن یک اسمارت واچ هوشمند خوب باید انواع مدل آن را بشناسید و معیارهای مهم برای خرید ساعت هوشمند را در نظر داشته باشید. به همین دلیل نیز برخود لازم دانستیم تا راهنمای خرید ساعت هوشمند را به شما ارائه دهیم و به شما در انتخاب بهترین اسمارت واچ کمک کنیم. در ادامه این مقاله در مورد معیارهای مهم برای خرید اسمارت واچ از جمله برند تولید کننده، طراحی، نوع نمایشگر، سیستم عامل و همچنین قابلیت هایی نظیر تماس و ضد آب بودن توضیح خواهیم داد و در آخر نیز راهنمای خرید ساعت هوشمند ارزان قیمت را ارائه می دهیم که با در نظر گرفتن آنها می توانید ساعت ایده آل خود را انتخاب کنید.

معیارهای مهم برای خرید اسمارت واچ

کدام برند ساعت هوشمند بهتر است؟

اگر برای خرید ساعت هوشمند به بازار مراجعه کنید بدون شک با مدل های زیادی از برندهای مختلف برخورد خواهید کرد. برندهایی همچون اپل، سامسونگ، شیائومی، فیت بیت، TicWatch و Amazfit در زمینه ساعت هوشمند فعالیت گسترده ای دارند و تا به امروز مدل های زیادی را تولید کرده اند که این گستردگی برند گاهی مواقع موجب سردرگمی کاربران در انتخاب مدل می شود. تمامی این برندها محصولات با کیفیت و خوبی را تولید می کنند اما انتخاب نوع محصول به بودجه در نظر گرفته شده و همچنین نوع سلیقه کاربر بستگی دارد. اگر بودجه لازم برای خرید ساعت هوشمند را دارید می توانید آخرین مدل از اسمارت واچ اپل یعنی اپل واچ سری ۷ را انتخاب کنید که حتی بدون استفاده از گوشی همراه نیز بتوانید بیشترین استفاده را داشته باشید، اما اگر فقط می خواهید یک ساعت هوشمند داشته باشید می توانید ساعت هوشمند شیائومی و یا Amazfit را تهیه کنید که قیمت مناسب تری دارند.

کدام برند ساعت هوشمند بهتر است؟

بهترین نمایشگر ساعت هوشمند

صفحه نمایش ساعت های هوشمند در اندازه کوچکی طراحی می شوند به همین منظور تولید کنندگان اسمارت واچ سعی می کنند بهترین نمایشگر با کیفیت نمایش بالا را به کار ببرند. در بیشتر ساعت های هوشمند از صفحه نمایش LCD و یا AMOLED استفاده شده که تصاویر واضح و روشنی را ارائه می دهند، اما باید در نظر داشته باشید که نمایشگرهای رنگی مصرف باتری را بالا می برند و اگر می خواهید زمان بیشتری از اسمارت واچ اسفاده کنید می توانید نمایشگر سیاه و سفید را انتخاب کنید.

بیشتر ساعت های هوشمند رده بالا از صفحه نمایش OLED استفاده می کنند که می تواند بهترین کیفیت نمایش را در نمایشگرهای کوچک ارائه دهد. بعد از معرفی اولین ساعت هوشمند OLED توسط سامسونگ، شرکت اپل نیز در مدل های جدید اپل واچ نمایشگر OLED را به کار برد تا در کنار کیفیت نمایش بالا طراحی باریک تری را نیز به صفحه بدهد. با توجه به کیفیت نمایش و امکانات و همچنین با در نظر گرفتن هزینه اگر می خواهید یک ساعت هوشمند OLED با کیفیت عالی داشته باشید، اپل واچ 6 انتخاب مناسبی است و البته اپل واچ سری ۳ نیز می تواند گزینه خوبی باشد که با قیمت کمتری می توانید آن را تهیه کنید.

بهترین نمایشگر ساعت هوشمند

طراحی و شکل ظاهری اسمارت واچ

در مورد طراحی ساعت هوشمند باید گفت که نوع انتخاب سلیقه ای است و خوشبختانه بیشتر تولید کنندگان امکان شخصی سازی را به کاربران می دهند تا انتخاب بهتری داشته باشند. ساعت هوشمند سامسونگ، اپل واچ و محصولات برندهایی همچون Gramin و Fossil در رنگ های متنوعی عرضه بازار می شوند که کاربر می تواند بسته به سلیقه خود رنگ مورد نظر را انتخاب کند. در نظر داشته باشید که راحتی و سهولت در بستن ساعت به مچ دست نیز برای کاربر بسیار مهم است، بیشتر ساعت های هوشمند موجود در بازار از سگک های استاندارد و ساده استفاده می کنند که به راحتی می توانید آن را باز و بسته کنید.

طراحی و شکل ظاهری اسمارت واچ

نکته دیگر در مورد طراحی ساعت هوشمند، نوع فرم صفحه است که در حال حاضر ساعت های زیادی با طراحی صفحه گرد عرضه می شوند و ظاهری شبیه به ساعت ها سنتی دارند. همچنین ساعت سازان سنتی نیز سبک ساعت های آنالوگ را با سیستم عامل ساعت گوگل ترکیب می کنند و دستگاه های Wear OS را تولید می کنند که این سری می تواند رقیبی برای ساعت های هوشمند با طراحی گرد باشد. ناگفته نماند که مچ بندهایی با طراحی متفاوت نیز در بازار موجود است که تفاوت ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند علاوه بر طراحی و فرم صفحه در قسمت قابلیت ها و امکانات نیز به چشم می خورد.

با ساعت هوشمند مکالمه صوتی برقرار کنید

شاید دوست داشته باشید بدون استفاده از گوشی و با استفاده از ساعت مچی خود مکالمه داشته باشید. مدل های زیادی از ساعت های هوشمند قابلیت مکالمه را دارند که برخی از آنها دارای اسلات سیم کارت هستند و بدون نیاز به گوشی می توانید با آن تماس صوتی برقراری کنید و برخی نیز با اتصال به گوشی این امکان را فراهم می کنند که از طریق ساعت هوشمند خود تماس ها و حتی پیامک های متنی را مدیریت کنید.

با ساعت هوشمند مکالمه صوتی برقرار کنید

کدام سیستم عامل ساعت هوشمند بهتر است؟

اگر از کاربران آیفون هستید اپل واچ بهترین انتخاب برای شما است، زیرا با گوشی ایفون سازگاری کاملی دارد و می توانید از قابلیت های بیشتری برخوردار شوید. اما اگر از کاربران اندروید هستید می توانید سیستم عامل Android Wear OS را انتخاب کنید که سازگاری بهتری دارد و سیستم عامل بسیاری از ساعت های هوشمند موجود در بازار است. سامسونگ نیز در مدل های جدید خود از سیستم عامل Android Wear OS بهره برده که با تمامی دیوایس های اندروید سازگاری کامل را دارد و اگر گوشی سامسونگ دارید می توانید با تهیه Galxy Watch بهترین ساعت هوشمند را داشته باشید.

کدام سیستم عامل ساعت هوشمند بهتر است؟

ظرفیت و طول عمر باتری Smart Watch

دیگر موردی که در راهنمای خرید ساعت هوشمند مورد بررسی قرار می گیرد، ظرفیت و طول عمر باتری است. بیشتر ساعت های هوشمند با صفحه نمایش رنگی قابلیت شارژدهی یک و یا دو روز را دارند و ساعت هایی که قابلیت مکالمه را دارند ممکن است در حین مکالمه شارژ بیشتری مصرف کنند. باتری اپل واچ به طور معمول تقریبا 18 ساعت دوام می آورد و میزان شارژدهی گلکسی واچ نیز در مدل های مختلف از 43 ساعت تا چندین روز بسته به نوع استفاده کاربر متفاوت است. علاوه بر این نوع شارژ ساعت هوشمند نیز مهم است، اکثر ساعت های هوشمند Apple Watch و Galaxy Watch از شارژ بی سیم نیز پشتیبانی می کنند که یک ویژگی مفید است و به راحتی می توانید اسمارت واچ خود را شارژ کنید.

سازگاری و برنامه های قابل پشتیبان

قبل از خرید ساعت هوشمند باید به سازگاری آن با گوشی هوشمند نیز توجه داشته باشید. به عنوان مثال اپل واچ فقط با گوشی های آیفون بهترین عملکرد را دارد و با اتصال به گوشی های اندروید نمی توانید از تمامی قابلیت های آن بهره ببرید. همچنین اگر علاقه مند به ورزش هستید بهتر است ساعتی با قابلیت پشتیبانی از سنسور ضربان قلب، GPS و همچنین برنامه های تناسب اندام تهیه کنید و یا یک مچ بند ورزشی را انتخاب کنید.

سازگاری و برنامه های قابل پشتیبان

قابلیت ضد آب بودن ساعت هوشمند

قابلیت ضد آب بودن ساعت هوشمند برای کسانی که به ورزشهای آبی همچون شنا، قایقرانی و یا موج سواری علاقه مند هستند بسیار مهم است. امروزه این قابلیت به صورت ویژه توسط تولید کنندگان مورد توجه قرار گرفته و اکثر اسمارت واچ های موجود در بازار قابلیت ضد آب را دارند و شما می توانید از آنها برای رصد کردن ورزش های آبی از آن استفاده کنید. به عنوان مثال تمامی اپل واچ ها از قابلیت ضد آب پشتیبانی می کنند و بیشتر آنها نیز تا عمق ۵۰ متر زیر آب دوام می آورد.

قابلیت ضد آب بودن ساعت هوشمند

بهترین ساعت هوشمند بر اساس قیمت

باید در نظر داشته باشید که برای خرید ساعت هوشمند چقدر هزینه خواهید کرد و با در نظر گرفتن بودجه خود نسبت به خرید اقدام کنید. با مشاهده بازار ساعت هوشمند با انبوهی از اسمارت واچ در رنج قیمت متفاوت برخورد خواهید کرد که انتخاب را برای شما راحت تر می کند و با توجه به بودجه در نظر گرفته شده به راحتی می توانید ساعت هوشمند متناسب با نوع استفاده خود را انتخاب کنید. البته باید در نظر داشته باشید که هر چقدر هزینه کنید به همان اندازه نیز کارایی دریافت خواهید کرد و برای داشتن یک مدل با امکانات بالا باید هزنیه بیشتری نیز بپردازید و یک ساعت هوشمند ارازن قیمت قطعا قابلیت های کمتری را نیز به شما ارائه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید