اخبار فناوری اطلاعات

تفاوت آیپد 4G با WiFi

آیپد در دو نوع سلولار و WIFI عرضه می شود که این موضوع موجب سردرگمی در میان کاربران شده است. تبلت اپل بیشترین سهم را در بازار تبلت دارد و قسمت عمده ای از این بازار را تصاحب کرده است، از طرفی به دلیل تنوع در مدل، گزینه های زیادی برای خرید آیپد در اختیار کاربران قرار می دهد. بنابراین بر خود دانستیم تا مقاله ای با عنوان تفاوت آیپد 4g با wifi ارائه دهیم و به شما کمک کنیم تا به راحتی بتوانید محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اپل هر ساله مدل های جدید iPad را روانه بازار می کند که این نیز به نوبه خود انتخاب را برای کاربران دشوار می کند. سوالی که مطرح می شود این است که فرق بین آیپد سلولار و WIFI در چیست؟ در ادامه این مقاله ایپد وای فای و سلولار را از جنبه های مختلفی همچون نحوه اتصال، از نظر سخت افزاری و قیمت با هم مقایسه می کنیم. همچنین نحوه اتصال آیپد 4G و WIFI به اینترنت را نیز توضیح خواهیم داد، اگر در پی تهیه iPad هستید و با توجه به تفاوت قیمت آیپد در مدل های موجود در بازار در انتخاب آن دچار سردرگم شده اید، این مقاله می تواند مشکل شما را برطرف کند.

تفاوت آیپد 4g با wifi

نحوه اتصال آیپد 4G به اینترنت

آیپد 4G قابلیت پشتیبانی از سیم کارت و اتصال به شبکه داده تلفن همراه را دارد. پشتیبانی آیپد از سیم کارت به شما امکان می دهد تا بتوانید کارهای گوشی موبایل از جمله مکالمه تلفی و همچنین اتصال اینترنت از طریق شبکه موبایل را با آن انجام دهید. بنابراین هرجا که شبکه تلفن همراه در دسترس باشد شما می توانید به آن وصل شده و حتی بدون نیاز به اتصال وای فای نیز بتوانید از اتصال به اینترنت بهره مند شوید.

ناگفته نماند، این مدل از ایپد قابلیت پشتیبانی از WIFI و اتصال به شبکه وای فای خانگی را نیز دارد که با این قابلیت می توانید در هر زمان و مکانی اتصال به اینترنت را حفظ کنید. مدل های جدید iPad همچون آیپد مینی ۶ از فناوری 5G که نسل جدید شبکه تلفن همراه است پشتیبانی می کنند و اتصالی سریع و پایدار را ممکن می سازد. بنابراین اگر می خواهید ارتباط خود در اتصال به اینترنت پرسرعت را حفط کنید می توانید جدیدترین مدل از آیپدها را تهیه کنید.

نحوه اتصال آیپد 4G به اینترنت

نحوه اتصال آیپد WIFI به اینترنت

در عصر تکنولوژی دستگاه های الکترونیکی نظیر آیپد که قابلیت اتصال به اینترنت را نداشته باشند عملا بلا استفاده تلقی می شوند. بنابراین ضروری است که حداقل یک روش اتصال به اینترنت برای iPad وجود داشته باشد تا بتوانید ارتباط خود را نگه دارید. ایپد wifi فاقد اسلات سیم کارت است و استفاده از آن به مکان هایی با قابلیت دسترسی به شبکه وای فای محدود می شود، به همین دلیل نیز اکثر افراد این نوع آیپدها را برای تماشای فیلم و عکس استفاده می کنند و از آن در مکانهایی که دسترسی به شبکه وای فای وجود ندارد خودداری می کنند.

علاوه براین شما می توانید از hotspot گوشی خود برای اتصال به اینترنت استفاده کنید که این روش برای کاربران آیفون آسان تر از کاربران اندروید است. اگر در منزل و یا محیط کار به شبکه وای فای دسترسی دارید، می توانید با خرید ipad wifi همچون ایپد پرو ۲۰۲۱ که یکی از بهترین گجت های اپل است را تهیه کنید و کارهای خود را با آن پیش ببرید.

نحوه اتصال آیپد WIFI به اینترنت

تفاوت آیپد 4G با WIFI از نظر سخت افزاری

تنها تفاوت 4G با WIFI در قابلیت پشتیبانی از سیم کارت است و از نظر سخت افزاری هیچ تفاوتی با هم ندارند. به این صورت که اگر یک تبلت وای فای تهیه کنید از تمامی قابلیت های موجود در نسخه سلولار آن به غیر از پشتیبانی از سیم کارت بهره مند خواهید شد و  همچنان بهترین آیپد را خواهید داشت.

تفاوت آیپد 4G با WIFI از نظر سخت افزاری

تفاوت آیپد سلولار با WIFI از نظر قیمت

آیپد wifi و سلولار هر کدام دارای برچسب قیمت متفاوتی هستند و نسخه سیم کارت خور با قیمت بیشتری عرضه می شود. دلیل این اختلاف قیمت می تواند پشتیبانی از سیم کارت باشد و کاربر برای دسترسی به قابلیت هایی همچون مکالمه و شبکه موبایل برای اتصال به اینترنت باید هزینه بیشتری بپردازد. اگر بودجه کافی برای خرید آیپد را دارید و می خواهید از ipad به عنوان تلفن همراه نیز استفاده کنید، نسخه سیم کارت خور بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. ناگفته نماند علاوه بر اپل، برندهای دیگری نیز در زمینه تبلت سیم کارت خور فعالیت می کنند و مدل های متعددی در بازار موجود است که با مراجعه به مقاله بهترین تبلت سیم کارت خور می توانید مشخصات آنها را مشاهده و با هم مقایسه کنید.

آیپد وای فای بخریم یا 4G؟

با مقایسه آیپد 4G و WIFI به این نتیجه می رسیم که این دو مدل تنها در نحوه اتصال به اینترنت، قابلیت مکالمه و همچنین قیمت با هم متفاوت هستند. بنابراین انتخاب نوع آیپد ارتباط مستقیمی با نوع استفاده شما دارد و اگر به صورت دائم در سفر هستید و به استفاده از GPS و داده تلفن همراه نیاز دارید، خرید آیپد 4G پیشنهاد ما به شما است. اما اگر IPAD را بیشتر برای استفاده در منزل می خواهید و به WIFI دسترسی دارید، ایپد وای فای می تواند انتخاب بهتری برای شما باشد و نیازی به پرداخت هزینه اضافه نخواهید داشت. IPAD WIFI بیشتر برای انجام بازی های آفلاین استفاده می شود و همچنین در صورت عدم دسترسی به اینترنت کاربر می تواند به مشاهده ویدیوها و تصاویر ذخیره شده از قبل بپردازد.

البته ناگفته نماند که در صورت عدم دسترسی به شبکه WIFI می توانید با استفاده از hotspot گوشی موبایل خود نیز به اینترنت دسترسی داشته باشید، اما این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که در این صورت هزینه داده در گوشی موبایل شما بالا می رود و همچنین این روش می تواند موجب تخلیه سریع تر باتری بشود. مورد دیگر اینکه اگر در حال حاضر نوع استفاده استفاده از ایپد برای شما مشخص نیست و از نوع اتصال آن مطمئن نیستید، در این صورت خرید آیپد سیم کارت خور گزینه مناسب تری خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید